dinsdag 13 februari 2018

Ronit Elkabetz in het Design Museum

.
Sja, als grafisch vormgever (Tamar!)  wil je natuurlijk het Design Museum zien.
Het is een prachtmuseum in Tel Aviv in de buitenwijk Holon.
En het is pokkeweer, dus wat kun je dan beter doen, dan een museum bezoeken.
Door de stromende slagregen worden we door een aardig oud taxi-chauffeurtje naar Holon gebracht. Zeker een half uur met de taxi. Maar lekker droog en de taxi wordt door de academie betaald, dus waarom niet!


We mogen zelfs in zijn taxi blijven schuilen als we aangekomen zijn op de plaats van bestemming. Hij zit nergens mee en vindt het wel gezellig.
Tot het na een paar minuten droog is en dan gaan we...

Het gebouw is imposant.
Schitterende ronde vormen van cortex metaal:


Er liggen nog heel wat plassen, maar het regent gelukkig niet meer.
In het museum is een prachtige expositie over een prachtige Israëlische beroemdheid: 
Een beroemde extravagante actrice, die vorig jaar is overleden.
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van haar gehoord.


De expositie gaat over haar garderobe, haar sieraden, hoeden en petten en damescorsetten...
Zelfs haar ondergoed ligt ten toon. Dat vind ik nogal ver gaan, maar het is wel heel bijzonder ondergoed. Vooruit dan maar...


Een mooi mens, echt waar... maar waarom dit allemaal in het designmuseum moet??
Omdat de kleding één en al design is?

Hier nog een filmpje over het museum.
Leuk om te zien...
Ik krijg helaas de YouTube filmpjes niet meer in beeld. Maar als je de link kopieert en in Google inpiepelt kom je er ook:
https://www.youtube.com/watch?v=fz4pk-6Q-kQ

Mooi he... net een ballet...


2 opmerkingen:

  1. mooi hoor, ik heb net zitten kijken prachtig, kan me wel voorstellen dat Tamar daar heen wil...
    ik heb ook genoten :-) ronde vormen.... altijd wel gezellig toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha: mijn onderbroeken tentoon stellen, ik zie het al gebeuren! Tamar en jij hebben in elk geval een gezellig uitstapje gemaakt. Gewoon nog een keer teruggaan omdat jullie niet lekker waren...
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je reageert... ik kijk er naar uit! ❤