vrijdag 30 maart 2018

Klein boekje

.
Ik heb een klein boekje met teksten er in.
Voor elke dag een nieuwe tekst.
Kijk, dit is de tekst van gisteren:



Dus de gemiddelde persoon kan vier "echte" dingen per dag doen.
Sja... wat is echt?
Ik bedoel maar:
1. opstaan
2. wassen
3. aankleden
4. ontbijten

Dat zijn vier dingen...
Maar heb ik dan vier "echte" dingen gedaan?
Vier echte dingen verdeeld over de dag...

1. De krant lezen
2. Een film zien
3. Een uurtje liederen instuderen
4. Een vierkante meter schoonmaken

Zijn dat dan wel "echte" dingen?

Is iets alleen maar echt als je er voor gestudeerd hebt?
Bijvoorbeeld, dat je je buurjongetje taalles geeft...
Of iets, waar je niet voor hoeft te studeren: een stapeltje wasgoed voor iemand anders strijken.

Nu ga ik in ieder geval iets echts doen!
Vier rondjes steppen... echt wel!











10 opmerkingen:

  1. Gerben Wederkeer.30 maart 2018 om 08:45

    Ik zat eens met mijn geliefde in een roeiboot. Het was mooi weer. We voeren door een met rietkragen omzoomde vaart.
    Rust en schoonheid. Zuivere lucht. Kwinkelerende vogels. Baltsende futen. Leeuweriken vlogen luid zingend op.
    Ik trok krachtig aan de roeispanen.
    Mijn verloofde lachte naar mij.
    Dat was allemaal heel echt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhhhh 4 dingen :-) dat lijkt niet veel, maar als je erover nadenkt, ja denk ik dat ik vaak niet eens 4 dingen doe :-) heb ik mijn handen al vol aan twee:-) en afspraken... dát wil ik al helemaal geen twee :-) wat een genieters zijn we toch dasja, en di e step * fliefd kijk* ohhhhhhh je voelt je haren suizen in de wind :-) heerlijk geniet er van hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het steppen gaat zo goed! Ik vind het heerlijk om te doen!

      Verwijderen
  3. Hier ben ik naar aanleiding van je bericht op bezoek op deze site. Vier echte dingen ... ja daar moet ik eens over doordenken. Vandaag gelezen, gewassen, bed verschoond en boodschappen gedaan. Maar ook met vriendinnen gesproken en daar tijd voor genomen. In contacten moet je investeren. Fijne Paasdagen en groet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens: in contacten moet je investeren.
      Dat vind ik één van de vier dingen, die je dagelijks zou moeten doen! En gelukkig vind ik dat eerlijk...
      Groet van Dasja...

      Verwijderen
  4. Gaaf zo'n step is dat niet enorm vermoeiend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou en of!
      Ik vind het heel vermoeiend...
      Maar ben het aan het opbouwen: drie keer links... drie tellen niks... drie keer rechts... drie tellen rust en zo verder.

      Groetjes! Dasja

      Verwijderen
  5. Zinvol de tijd doden


    misschien hebben de dingen die we doen pas zin
    wanneer onze vrije handen helpen
    de onmacht van anderen te stelpen
    of het nu één eenzame is of een kinderrijk gezin


    Lenjef ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi gedichtje, Lenjef...
      Echt iets om over door en na te denken...

      Verwijderen

Leuk als je reageert... ik kijk er naar uit! ❤