donderdag 1 maart 2018

Niet meer vrij

.

Niet meer vrij

Ik moet naar de kleuterschool, want ik ben 4 geworden.
Er zitten kindertjes braaf aan een tafeltje.
Niemand speelt.
Niemand lacht.
Niemand zingt.
Ik word bang. Ik wil naar huis.


Die morgen gaat de hele klas naar een andere school om een prik te halen.
We lopen netjes twee aan twee in een lange rij en... langs ons huis.
Kijk, het touwtje hangt uit de brievenbus.
Ik trek er aan en glip snel naar binnen.
De juf heeft het niet gemerkt.
Ik loop snel de trap op en vraag aan Muti of ik nooit meer naar school hoef.
Het hoeft niet meer en ik kan weer gaan spelen in de boomgaard.


Daar pluk ik een schaal vol kruisbessen, die ik gauw naar mijn moeder breng.
Ik kan weer spelen, lachen en zingen.

(foto's:  internet)

3 opmerkingen:

  1. Gerben Wederkeer.1 maart 2018 om 09:51

    Je bent tóch nog goed terecht gekomen...
    .
    Gerben Wederkeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moeder bedoelde natuurlijk dat je die dág niet meer naar school hoefde. Anders had je geen lezen en schrijven geleerd en hadden wij jouw blog moeten missen *snik*
    Logisch dat de kinderen zo stil waren...allemaal bang voor een pril, de stakkers.
    Dag dag lieve Das ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaaaaah wat een lieflijk verhaaltje,
    ja de angst kan er zo diep insluipen, gelukkig Das, ben je toch naar school gegaan en is alles goedgekomen, je moeder voelde het erg goed aan :-)

    dag liebchen

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je reageert... ik kijk er naar uit! ❤