dinsdag 22 mei 2018

Pauze of stoppen?

.
Precies elf jaar geleden heb ik de laatste van 33 bestralingen gehad.
Ik was begin dat jaar geopereerd aan borstkanker.

En tijdens het revalideren ben ik mijn vorige blog begonnen.

"Ik kan vliegen" heette dat blog. 
En het webadres was: www.marlou-praathuis.blogspot.com


Mijn allereerste blogje was: http://marlou-praathuis.blogspot.nl/2007/03/borstkanker-10-december-2007.html
Het hielp mij enorm om alles van me af te schrijven.
Totdat ik dacht: nou heb ik wel genoeg van me afgeschreven. 't Is mooi geweest. Klaar!

Onder het pseudoniem Dasja Goldberg ben ik verder gegaan.
Dat is dit blog, waarin je nu aan het lezen bent: Gouden Bergen. 
Een blog over vooral vrolijkheid... of boeken die ik gelezen heb of films.
Leuke reisjes... noem, maar op. 

Maar ja... nu is er toch een verdrietige periode begonnen, die weer met borstkanker te maken heeft.
En dat is niet míjn borstkanker, maar die van mijn dochter.
Mijn dochter, die op dit blog ook een pseudoniem heeft gekregen: Tamar.
Zo heet ze helemaal niet en op mijn praathuis kun je lezen hoe ze wél heet: Roosje.

Ik kan nu even niet over vrolijke dingen schrijven.
Ik ben me aan het focussen op dit, wat er nu allemaal aan de hand is.
En misschien kom ik terug. 
Als alles achter de rug is en Roosje helemaal genezen, dan zal ik dat laten weten.
Want het komt goed! Dat is iets dat ik zeker weet. We gaan er voor...

Allemaal de groeten van Marlou







11 opmerkingen:

  1. Gerben Wederkeer.22 mei 2018 om 12:18

    Ja, die glazen bollen, aan het plafond van de hal van het AVL, het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis, die geven goede hoop en verwachting; die gaan het doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja die bollen herkende ik ook meteen, helaas. Meisje toch, wat zul je je verdrietig voelen. En je lieve, mooie Roos. Gelukkig weten jullie allebei uit ervaring dat het goed kan komen. Desalniettemin wens ik jullie allebei heel veel moed, vertrouwen en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verdrietig nieuws. Hopelijk volgt er een voorspoedig herstel, zodat het beperkt blijft tot een pauze.
    Heel veel sterkte voor jullie allebei.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een naar bericht Dasja
    ik wens je dochter alle sterkte die nodig is om deze strijd te winnen
    jij zal zeker een goede steun zijn
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve, sterke Marlou
    Bloggen is niet belangrijk. Bewaar al je energie maar voor dingen die er wel toe doen. Daar heb/krijg je je handen vol aan. Ik wens je gouden bergen vol moed tijdens deze tegenspoed.
    Alle steun en sterkte voor jullie allemaal.
    Ik lief je ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Loutje, laat je hartje maar kloppen voor je dochterlief, en dit blog.... staat er over 100 jaar nog, het is maar betrekkelijk, neem alle tijd voor elkaar, en weet me te vinden als ik iets voor je kan doen
    dikke knuffel en een zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vreselijk nieuws, je afwezigheid is begrijpelijk maar mocht je vanaf je af willen schrijven denk dan weer aan je blog. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Marlou. Ik wist niet dat je een ander blog had gemaakt, anders had ik hier wel enkele woorden van bemoediging achter gelaten.
    Hopelijk kan je dochter die nare kanker overwinnen net als jij dat toe deed... STERKTE!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik wist ook niet dat je een ander blogje had, ik ga hem in mijn lijst zetten :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je reageert... ik kijk er naar uit! ❤