donderdag 5 april 2018

Gloeiwormen

.
Misschien moet ik me toch maar eens over de weerzin tegen lange vliegreizen heen zetten...
Ik zou namelijk toch best wel graag een keer naar Nieuw-Zeeland willen en dan naar de "Glowworm Caves" gaan.
Kijk eerst maar eens wat ik bedoel:



Onder de grond in grotten lijkt het net of je het hele universum boven je hebt... duizenden gloeiwurmpjes in de beroemde Glowworm Caves
Op het Zuidereiland heb je de grotten van Te Anau... "slechts" 12000 jaar oud en daarmee de jongste van de grotten in Nieuw-Zeeland. Kun je je bijna niet voorstellen...

Dan heb je de grotten van Lake McLaren... daar kun je heel rustig (Take your mum! zegt de gids...) onder de grond met een kano de gloeiwormpjes bewonderen...


Ik denk dat het er doodstil is... die wurmpjes zeggen niks, dus...
Ja... 
En de Waitomo Caves, die zijn nogal populair, dus daar zal het wel drukker zijn:


Kijk die beessies toch eens lekker gloeien...
In het Paparoa National Park is het wat rustiger en zal het ook heerlijk zijn om onder de grond te kanoën en de betovering te ondergaan...
Dan heb je nog de Kawiti Caves, de grotten onder Lake Kawapiro en de Waipu Caves...


Prachtig!
Ik ga eens aan Bram vragen of hij mee wil...
Wie weet?

En zeker als er ook nog eens meerdere prachtige plekken zijn om pinguïns te spotten...
En wat dacht je van walvissen en kiwi's?!

Maar eerst maar eens de gloeiworm grotten.
Ik zie ons daar wel zitten, echt iets om op m'n bucket-list te zetten...





2 opmerkingen:

  1. Gerben Wederkeer.5 april 2018 om 10:05

    AAAhhh, jaaahhh, reizen, heerlijk, en dan ook nog de gloeiworm vinden, en daar dan, bij dat gloeilicht, The New Zealand Gazette lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja... als je het reizen er voor over hebt zeg ik dóen, maar ehhhm in de belgische ardennen heb ik ze ook gezien op een warme zomeravond:-) scheelde wel een hoop reistijd hoor Dasja:-) zullen we naar de Ardennen crossen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je reageert... ik kijk er naar uit! ❤